Iubiri londoneze

Londra e o veche iubire de-a mea. Ne-am cunoscut de pe vremea în care mergeam în excursii organizate, vizitam la rând toate muzeele, cuminţică, şi ştiam din fiecare metropolă exact cât îi este dat turistului la locului lui să cunoască.

Am renunţat la felul acesta de a descoperi marile oraşe. Treptat am aflat şi că poţi călători liniştită cu un bagaj de mână, un bilet lowcost luat cu înţelepciune cu ceva timp înainte şi apoi la ciocnirea cu Marele Oraş, îţi laşi tălpile curioase, ochii rotindu-se neîncetat şi intuiţia să te ducă unde simt ei că se petrece viaţa adevărată a metropolei.

Londra, la a cincea vizită, mi s-a arătat iarăşi într-o nouă ipostază. Şansa face ca gazda mea să locuiască într-un cartier numit Brick Lane, cu străzi pietruite, clădiri scunde, toate naţiile de restaurante asiatice cu chelnerii aferenţi postăţi la uşi să te ademenească cu ultimele preţuri de All you can eat.

Dar nu o să vă povestesc cu amănuntul fiecare pas făcut pe Brick Lane (deşi tentaţia este mare să pictez în cuvinte fiecare culoare de magazin, fiecare grafitti inteligent amplasat şi umbrele fiecărui nor splendid pe dalele străduţei lungi- lungi).

Am să vă povestesc cum m-am îndrăgostit în acea primă zi, fără niciun avertisment.

Ne-am întâlnit într-un magazin de vechituri, într-un garaj ascuns de privirile lumii, unde timpul se oprise în loc şi puteai cu uşurinţă reconstrui un trecut romanţios, cu cărţi prăfuite, de acum ceva secole, cu partituri muzicale, ursuleţi de pluş roşi de ani şi linguri de argint, amestecate printre baterii consumate.

Stătea cu spatele la mine, cu nonşalanţa pe care nici cel mai iscusit actor n-ar putea-o reproduce, şi mi-a luat mult timp (mai mult de câteva minute bune) să găsesc curajul să întreb „Nu vă supăraţi, cât costă bicicleta?”.

În scurt timp zburam pe străduţele Brick Lane-ului pe bicicleta mea pitică, de un turcoaz deschis şi pe care scria Solitaire, într-un roz pastelat. Eram aşadar „The Lone Rider”, gata să investighez toate cotloanele Londrei aşa cum nimeni altcineva nu o cunoscuse.

Dragostea e ca mersul pe bicicletă: crezi că ţi-ai ieşit din mână şi descoperi cu surprindere că inima ţi-e ca nouă, flexibilă, deschisă. Parc-a trecut doar o batere de gene de la ultimul oftat îndrăgostit.

Şi fiindcă mersul pe bicicletă e ca dragostea, nu a contat nimic altceva în zilele care au urmat şi în care am cunoscut intim Londra, pedalând pe lângă Tamisa, iniţial pe trotuar, cu timiditatea unui cuplu nou născut, apoi în plin trafic, cu nesăbuinţa şi înflăcărarea unui cuplu pierdut în planurile începutului de iubire. Nu au contat muzeele în care nu m-am mai perindat a cincea oara, nici pulpele care tremurau după primii 15 kilometri făcuţi dintr-o suflare.

Fiindcă adevăratele oraşe le cunoşti cu preţul unor sacrificii nebuneşti, cu riscul unor aventuri neprevăzute, uneori purtate de roţi de biciclete turcoaz.

-Această poveste a început în august 2010. Începuse ca relaţie la distanţă, fiindcă Daisy, bicicletă Raleigh Solitaire, nu a avut atunci bani de avion să vină cu mine în ţară.

Partea a doua urmează în curând, ca în Before sunrise, Before sunset, pentru cunoscători:D

About Mara Ambrosie

"I contain multitudes" W. Whitman. *poză de www.cataling.blogspot.com
This entry was posted in În dulcele grai, călătoare, poveşti de Mară. Bookmark the permalink.

8 Responses to Iubiri londoneze

  1. Cougar says:

    nu uita de genunchi.

  2. Toma Dumitru says:

    foarte frumos, iti doresc sa fi vesnic indragostita, pe srazile oricarei din metropolele lumii!

  3. mamamare says:

    si de oamenii din el?:))

  4. BlueRiver says:

    mai am doar trei saptamani pana la a treia intalnire cu Londra… parca nu mai am rabdare🙂

    • Mara Ambrosie says:

      Ma bucur pentru tine! Si tare as vrea si eu sa pot spune ca mai am doar atat pana mai ajung in Londra:) Stii care-i rugamintea, nu? Pozeeee:D

  5. BlueRiver says:

    O sa fac poze, multe poze🙂

Leave a Reply

