Fratele meu geamăn

Era ultima zi din an şi plănuim să mergem la Kamakura unde se află ce-a dea doua cea mai mare statuie de bronz a lui Buddha din Japonia. Statuia mare se cheamă Daibutsu (The Great Buddha), şi este o reprezentare a lui Amida Buddha şi a rămas acolo de-a lungul anilor, cu toţi cei 11 metri ai ei, neclintită, chiar dacă sala templului Kotoku-in care o adăpostea a fost distrusă. Din secolul 15 ea stă în aer liber, pe pedestalul ei care o înalţă până la 13 metri 35. Are doar 93 de tone fiindă este goală pe dinauntru şi i te poţi urca până pe la umeri.

Multe din clădirile din Japonia sunt remake. Citeşti mereu “originalul a fost făcut în secolul 12 dar a fost ars/ distrus de un cutremur/ taifun/ război sau demolat şi refăcut multe secole după aia.”

În grădina din jurul statuii măreţe, crae parcă devine şi mai înaltă din cauza fundalulul albastru de cel limpede, sunt plantaţi mulţi copaci de toate soiurile, fiindcă nu se poate să gândim o Japonie fără o artă a grădinilor paşnice şi atât de atent orânduite.

Mă apropii de plăcuţa unui copac, deşi rareori fac asta, că oricum uit ce specie e, sau cum se cheamă în latină. De data asta însă văd ditamai descrierea.

Citesc. Acest pin a fost plantat de Alteţea saRegală, prinţul Vajiralongkorn, Prinţul Regent al Thailandei, cu ocazia vizitei sale regale la templul Kotoku-in pe data de…

Şi observ mai întâi anul. 1987. Îmi zic, ce drăguţ că e născut copacul în acelaşi an cu mine. Şi apoi, cu un presentiment straniu, mă uit şi la data la care a fost plantat şi mă cuprinde o bucurie din aia tâmpă, când dai de o coincidenţă care îţi luminează ziua.

25. 09. 1987.

Mă uit la copacul care are acelaşi număr de zile ca şi mine de când se află pe pământ, pe cont propriu, respirând singur.

Este fratele meu geamăn:) din alt regn. L-aş îmbrăţişa, doar că înţeapă, aşa că mă uit bine la el şi la cât de înalt şi tânăr e şi mă bucur că l-am întâlnit în ultima zi din 2010.

About Mara Ambrosie

"I contain multitudes" W. Whitman. *poză de www.cataling.blogspot.com
This entry was posted in În dulcele grai, călătoare, Japan, poveşti de Mară. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

