Cu gândul la cei trei ani cu voi

Odă în spirit frigianist:

Ajuns-am să iubim aceste zeci de zile:

Murdari de petele de tinereţe,

Călcaţi de vise puerile

Şi de plimbările răzleţe.

Ne-am îmbătat (la propriu şi la figurat)

Cot la genunchi şi limbă în pământ

Şi cot la cot, şi lacrimi de netot,

Cârmâzul printre noi şanţuri săpând.

Şi-aşa, privind în spate,

Târând cu noi pe cine-a merge nu mai poate,

Vedem, mai clar, mai dublu sau mai rar

Cum ne-am legat noi, întru-eternitate

În trista şi-efemera facultate!

Am apucat trei ani să mă leg de voi, să vă cunosc o parte din miile de feţe, să bem, să fugim ca nebunii prin metrou, să învăţăm pagini tâmpite de cursuri uneori analfabete şi pagini mult mai strălucite de scrieri utile.

Influienţă voastră sper să o simt mereu, căci m-a făcut să tind să fiu la fel că voi, să vă ajung din urmă şi să vă iau de umeri, să va trang în braţe.

Îmi este însă ciudă, ciudă de copil nerod, că nu pot să petrec clipele toate alături de voi, de voi toţi.

Dar cum nu pot să mă împart în zece, şi nici în sute, cum nu pot petrece din zori până în alte zori, căci se bagă somnul pieziş între mine şi chefuri, am să rămân aşa, veşnic uşor nostalgică Nu numai după ce am simţit cu voi, dar şi după cele pierdute şi cumva, nostalgică pentru cele ce vor veni.

About Mara Ambrosie

"I contain multitudes" W. Whitman. *poză de www.cataling.blogspot.com
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Cu gândul la cei trei ani cu voi

  1. Catalin says:

    Bine zis, in spirit frigianist: recunosc măsura şi versul. :))
    Versurile sunt mai optimiste decât par la prima vedere. Apoi vii şi ne întristezi spiritul cu cele patru paragrafe. Aproape că m-au deprimat, deşi mai am un an fcrpist. Dar odată cu plecare voastră facultatea îşi pierde farmecul. E ca o pădure fără spiriduşi, ca un copac fără zâne. E ca ceaiul fără miere. :<
    O să-mi fie dor de voi.

  2. Lana says:

    Marutule drag, look at the bright side: ai baut cupa pana la fund, de la primul curs pana la ultima cupa de sampanie! (te-am vazut in poze, radiezi, draga mea, si n-as putea spune prea clar daca e “de vina” rochia sau Tom ;;) ) Eu n-am apucat sa-mi iau ramas-bun…Si “we’ll always have Paris”, dearest!! :*

Leave a Reply

